Algemene voorwaarden Veluwe Repair

Zie onderstaand onze Algemene Voorwaarden.
De Algemene Voorwaarden zijn onderstaand ook bijgevoegd als PDF.

Algemene Reparatie Voorwaarden VeluweRepair

Inhoud

  1. Definities.
  2. Toepasselijkheid.
  3. Aanmelden van reparaties.
  4. Betalingen/Kosten.
  5. Transport.
  6. Onderzoek en Reparatie.
  7. Kwaliteit.
  8. Garantie.
  9. Overmacht.
  10. Aansprakelijkheid.
  11. Toepasselijk recht.
  12. Data.
  13. Externe Technische Dienst.
  14. Garantie Toestel
  15. Accessoires en SIM kaarten.
  16. Simlock.
  17. Gestolen of vermiste toestellen.

1.   Definities

In deze algemene reparatie voorwaarden wordt verstaan onder: Reparateur: VeluweRepair.

Klant / Wederpartij: Iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die een reparatieverzoek neerlegt bij Reparateur.

Opdracht: Alle verzoeken, schriftelijk of langs elektronische weg, gedaan door Klant en aanvaard door Reparateur.

Toestel: Laptop, Computer, NAS, Mobiele telefoon, tablet.

Accessoires: Batterijen, opladers, geheugenkaarten en ander toebehoren aan toestel.

Externe Technische Dienst: Reparatie- en/of servicebedrijf dat buiten de invloedsfeer van Reparateur ligt.

2.   Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten met Reparateur betreffende reparatie van consumentenelektronica.
  2. Toepasselijkheid van andere voorwaarden, in het bijzonder inkoopvoorwaarden van de klant wordt hierbij nadrukkelijk uitgesloten.
  3. Indien en voor zover enige bepaling van de algemene voorwaarden nietig wordt verklaard of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van de algemene voorwaarden onverminderd van kracht blijven. Reparateur zal dan een nieuwe bepaling vaststellen ter vervanging van de nietige/vernietigde bepaling, waarbij zoveel mogelijk de strekking van de nietige/vernietigde bepaling in acht zal worden genomen.
  4. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met Reparateur, voor de uitvoering waarvan door Reparateur derden dienen te worden betrokken.

3.   Aanmelden van reparaties

  1. Het aanmelden van reparaties kan via de daarvoor bestemde websites plaatsvinden. Alle benodigde informatie is te vinden op onder andere https://www.veluwerepair.nl.
  2. Indien de klant de gevraagde gegevens niet juist of volledig aanlevert, heeft Reparateur het recht de aanmelding niet in behandeling te nemen of extra kosten in rekening te brengen.

4.   Betalingen/Kosten

  1. Indien tussen het sluiten van de datum van de overeenkomst en de aflevering meer dan 3 maanden tijd zit en de kostprijs van bestelde zaken/gebruikte materialen na deze periode stijgt, en/of door de overheid en/of vakorganisaties wijzigingen worden aangebracht in lonen, arbeidsvoorwaarden of sociale bepalingen, mag Reparateur deze verhogingen aan de Wederpartij doorberekenen.
  2. Indien na onderzoek blijkt dat de prijs van de reparatie hoger zal zijn dan het bedrag zoals vermeld op het reparatieformulier of website, dan wordt aan de wederpartij gevraagd of hij het product voor die hogere prijs wil laten repareren. In dat geval vindt de reparatie pas plaats na toestemming van de wederpartij. Wanneer het reparatieformulier/website geen prijsopgave bedrag vermeldt en de prijs pas na onderzoek kan worden vastgesteld, dan wordt aan de wederpartij gevraagd of hij het product voor die prijs wil laten repareren. Ook in dat geval vindt de reparatie pas plaats na toestemming van de wederpartij. De wederpartij kan evenwel afzien van verdere dienstverlening door Reparateur en betaalt dan alleen de onderzoekskosten.
  3. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum. Bezwaren tegen de hoogte van de facturen schorten de betalingsverplichting niet op.
  4. Indien Reparateur dat nodig acht, kan zij de Wederpartij verplichten om ter zekerheid van nakoming van de verbintenis een percentage van het factuurbedrag op voorhand te betalen, een termijnbetaling vast te leggen of een bankgarantie af te geven.
  5. Reparateur behoudt zich te allen tijde het recht voor om facturen van door Reparateur bij externe leveranciers op verzoek van Wederpartij aangeschafte zaken direct door te rekenen aan Wederpartij.
  6. Indien Wederpartij in gebreke blijft in de betaling binnen de gestelde termijn dan is Wederpartij van rechtswege in verzuim. Wederpartij is alsdan de wettelijke handelsrente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat Wederpartij in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledige bedrag. Deze rente is ook verschuldigd, indien door Reparateur is ingestemd met een langere kredietgeving dan welke geldt op grond van het voorgaande artikel.
  7. Wederpartij dient te betalen zonder korting of verrekening met enige al dan niet betwiste vordering op Reparateur.
  8. Elke betaling strekt steeds ter afdoening van in de eerste plaats alle verschuldigde rente en eventueel gemaakte kosten om een verplichting van Wederpartij te doen nakomen, en in de tweede plaats van de oudste nog openstaande facturen, een en ander ongeacht het feit dat Wederpartij bij de betaling refereert aan een andere jongere vordering.
  9. Is Wederpartij in gebreke of in verzuim met het nakomen van één of meer van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening in en buiten rechte voor rekening van Wederpartij.
  10. Indien Wederpartij in gebreke blijft met tijdige betaling van een geldsom, dan is hij na eerste aanmaning met een nadere termijn van 14 dagen, direct de buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd conform de wettelijke staffel buitengerechtelijke incassokosten (BIK).
  11. Wederpartij is over de gemaakte incassokosten rente verschuldigd.
  12. De eventuele gemaakte redelijke gerechtelijke en executiekosten komen eveneens voor rekening van Wederpartij.
  13. Wanneer wederpartij, om wat voor reden dan ook, besluit de reparatie voortijdig af te breken, en Reparateur is inmiddels gestart met de reparatie, zal Reparateur hiervoor vijfenveertig euro onderzoekkosten in rekening brengen en de kostten die de reparateur gemaakt heeft aan vervangende onderdelen. Deze zullen moeten worden voldaan door de wederpartij binnen 14 dagen na het voortijdig afbreken van de werkzaamheden.
  14. Indien na drie achtereenvolgende schriftelijke mededelingen per mail van Reparateur aan de wederpartij de openstaande factuur nog niet voldaan is, zal Reparateur een incassobureau of deurwaarder inschakelen waarvan de gemaakte kosten ook zullen worden verhaald op de wederpartij.

5.   Transport

  1. Klant is verantwoordelijk voor het transport naar het reparatiecentrum, tenzij anders is overeengekomen. De producten dienen beschermd en veilig verpakt en gelabeld te zijn conform de vereisten van Reparateur. Alle benodigde informatie is te vinden op onder andere https://www.veluwerepair.nl.
  2. Reparateur is verantwoordelijk voor de retourzending van het product, tenzij anders is overeengekomen.

6.   Onderzoek en Reparatie

  1. Bij de reparatie wordt uitgegaan van de klacht(en) zoals door de klant zijn omschreven. Indien geen of geen duidelijke omschrijving van de klacht(en) aanwezig is, worden door de Reparateur geconstateerde gebreken hersteld.
  2. Als blijkt dat de door Reparateur vastgestelde storing niet valt onder de garantievoorwaarden zoals bepaald in het artikel 8 (Garantie), dan zal Reparateur Klant eerst voorzien van een prijsopgave, tenzij anders overeengekomen.
  3. Pas nadat Klant zich akkoord heeft verklaard met de prijsopgave zal Reparateur overgaan tot reparatie.
  4. Indien Klant niet akkoord gaat met de prijsopgave dan is Reparateur gerechtigd het product tegen onderzoekskosten aan Klant te retourneren.
  5. Het niet binnen 14 dagen na dagtekening reageren door Klant op de prijsopgave kan door Reparateur worden gezien als het doen van afstand van het recht op het product. Reparateur behoudt het recht het product terug te sturen tegen onderzoekskosten.
  6. Als door Reparateur geconstateerd wordt dat het product onherstelbaar is beschadigd en niet valt onder enige garantieregeling, dan is Reparateur gerechtigd het product tegen onderzoekskosten aan Klant te retourneren.
  7. Klant kan kosteloos afstand doen van zijn recht op het product. Reparateur zal dan, zonder verdere kosten voor Klant, zorgdragen voor milieuvriendelijke verwerking van het product.
  8. Reparateur zal de Wederpartij zo spoedig mogelijk van een (dreigende) schade op de hoogte brengen.

7.   Kwaliteit

  1. Er wordt bij de reparatie gebruik gemaakt van nieuwe onderdelen, alternatieve onderdelen, of, wanneer dit met betrekking tot een dergelijk apparaat gebruikelijk is, ruilonderdelen.
  2. Een reparatie zal op zodanige wijze worden uitgevoerd, dat het apparaat daarna weer voldoet aan de verwachtingen van Klant mits dit binnen het redelijke valt.
  3. Na de reparatie ontvangt de klant een reparatie bon met een korte omschrijving van de verrichte werkzaamheden.
    • Bij reparaties zijn de klachten en defecten die op de reparatie bon zijn omschreven door de Wederpartij, bepalend voor de omvang van de herstelplicht. Reparateur is niet verplicht om onderzoek te doen naar verdere klachten dan de door Wederpartij opgegeven klachten.
    • Eventuele fouten in het geleverde dient Wederpartij binnen acht (8) werkdagen aan Reparateur te melden. Indien niet of niet tijdig wordt gemeld, is Reparateur op juiste wijze haar verbintenissen nagekomen. Wederpartij verliest alsdan haar rechten om te reclameren.
  4. De ontvangen reparatie bon geldt tevens ook als garantiebewijs.
  5. Na reparatie ontvangt de wederpartij de factuur van de reparatie.

8.   Garantie

  1. Voor het bepalen van de garantievoorwaarden van het product wordt verwezen naar de garantievoorwaarden van de fabrikant, de wet, dan wel de aanvullende garantievoorwaarden van de verkoper.
  2. Reparateur geeft na het voltooien van de reparatie een garantie van drie maanden op de reparatie voor zover de nieuwe klacht aan Reparateur verwijtbaar is. Deze garantietermijn gaat in op het moment van afgifte van het product aan Klant. Op schoonmaak- c.q. onderhoudsbeurten, alsmede op reparaties verricht aan producten met bliksem-, water-, vocht-, val of brandschade, wordt geen garantie gegeven.
  3. Wanneer binnen negentig (90) dagen na afgifte van het gerepareerde product de klachten, die door de klant in eerste instantie genoemd en/of omschreven zijn, terugkeren, geeft Reparateur een prijsopgave voor een nieuwe reparatie.
    • Bij dezelfde oorzaak van de klacht worden alleen die onderdelen die bij de vorige reparatie niet zijn vervangen in rekening gebracht.
    • Indien blijkt dat de oorzaak van de klacht een andere is dan die bij de vorige reparatie, dan worden de kosten van de nieuwe reparatie aan de klant doorberekend.
    • Na hernieuwde reparatie gaat de garantie opnieuw in.
    • Deze herhalingsgarantie komt in zijn geheel te vervallen wanneer Klant dan wel een derde partij na de door Reparateur verrichte eerste reparatie zelf een reparatie aan het product heeft uitgevoerd.
  4. In geval van liquidatie, faillissement, schuldsanering, beslag of surséance van betaling van de Wederpartij, zijn de vorderingen van Reparateur op de Wederpartij onmiddellijk opeisbaar.
  5. Een terugkerende klacht is niet per definitie een zelfde technisch defect.

9.   Overmacht

  1. Reparateur is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichtingen ten opzichte van Klant indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan zijn schuld, noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
  2. Reparateur kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien de overmacht langer voortduurt dan een periode van zestig (60) dagen, is zowel Klant als Reparateur gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder enige verplichting tot het vergoeden van de door andere partij geleden schade.
  3. Reparateur is niet verantwoordelijk voor de schade aan de apparatuur voortkomend uit overmacht situaties waaronder wordt verstaan situaties zoals brand, overstroming, noodweer, aardbeving, inbraak, lekkage en dergelijke.
  4. Voor zover Reparateur ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk zijn verplichtingen uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Reparateur gerechtigd om dat deel van de door haar geleverde prestaties in rekening te brengen.

10.  Aansprakelijkheid

  1. Reparateur is aansprakelijk voor schade aan het product veroorzaakt door Reparateur. Reparateur is tevens aansprakelijk voor schade voortvloeiend uit het verlies van het product tijdens het reparatieproces of tijdens het transport naar de klant, tenzij anders is overeengekomen. Reparateur is in geen geval aansprakelijk voor gevolgschade.
  2. De maximale aansprakelijkheid van Reparateur is beperkt tot de dagwaarde van het product in kwestie, met een maximum van €400,00. Reparateur is gerechtigd de klant een vervangend product te sturen in plaats van een vergoeding uit te keren.
  3. Reparateur is aansprakelijk voor verlies van het product, de toebehoren en accessoires, alsmede voor schade daaraan, ontstaan vanaf het tijdstip van ontvangst tot aan het moment van teruggave aan wederpartij.
  4. Reparateur is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat Reparateur is uitgegaan van door de Wederpartij verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
  5. Reparateur is niet aansprakelijk voor de eventueel negatieve gevolgen indien de Wederpartij tegen het advies van Reparateur in opdracht geeft tot het verrichten van bepaalde werkzaamheden.
  6. Tevens kan het voorkomen dat na alleen het onderzoek bij waterschade functieverbetering of -vermindering optreedt in verband met corrosie van componenten. Reparateur kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden daar dit het gevolg is van de opgelopen schade in combinatie met de poging het toestel te herstellen.

11.  Toepasselijk recht

  1. Op de reparatie overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Alle overige geschillen, zullen in afwijking van de wettelijke regels voor de bevoegdheid van de burgerlijke rechter, in geval de Rechtbank bevoegd is, worden beslecht door de Rechtbank in de vestigingsplaats of het arrondissement van Reparateur. Reparateur blijft echter bevoegd de wederpartij te dagvaarden voor de volgens de wet of het toepasselijke internationale verdrag bevoegde rechter.

12.  Data

  1. Reparateur behoudt zich het recht voor om geleverde toestel naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen terug te zetten. Dit kan voor apparaten met zich meebrengen dat data verloren gaat.
  2. Reparateur is in geen geval aansprakelijk voor het verlies of verwisseling van datagegevens.
  3. Klant dient, voor dat hij het toestel ter reparatie instuurt, gevoelige data van het toestel en geheugenkaart te verwijderen.
  4. Tegen vergoeding kan de Reparateur op verzoek van de klant een back-up maken van de data die zich op het toestel bevindt. Hierbij blijft punt 12.2 wel van kracht.
  5. Reparateur is niet verantwoordelijk voor eventueel verlies van data opgetreden tijdens reparatie van het toestel van wederpartij. Wederpartij is zelf verantwoordelijk voor het veiligstellen hiervan middels een back-up, voorafgaand aan de reparatie. Dit punt vervalt wanneer de wederpartij gebruik maakt van de optie uit punt 12.4. waarbij de wederpartij de reparateur tegen extra vergoeding vraagt om een back-up van zijn/haar gegevens te maken.

13.  Externe Technische Dienst

  1. Toestellen van merken waarvoor de Reparateur niet over een reparatieautorisatie beschikt, kunnen ter reparatie worden aangeboden bij daarvoor geautoriseerde Externe Technische Dienst. Reparateur behoudt zich het recht voor extra administratieve en logistieke kosten in rekening te brengen.
  2. De algemene voorwaarden van de Externe Technische Dienst zijn, naast deze voorwaarden, onverkort van toepassing.

14.  Garantie Toestel

  1. Toestellen die worden aangeboden zonder IMEI / Serienummer sticker of met een afwijkende IMEI / Serienummer sticker ten opzichte van het in het toestel geprogrammeerde IMEI / Serie nummer, worden door Reparateur niet onder garantie afgehandeld.
  2. In het geval er aan toestel door derden, niet-geautoriseerde reparateurs, is gewerkt vervalt de fabrieksgarantie.
  3. In bovenstaande gevallen wordt het toestel aan Klant geretourneerd. Reparateur is gerechtigd de gemaakte behandeling-, onderzoek- en transportkosten bij Klant in rekening te brengen.

15.  Accessoires en SIM kaarten

  1. Accessoires dienen alleen meegestuurd te worden indien dit relevant is gezien de opgegeven klacht. Per aanmelding moet duidelijk worden aangegeven welke accessoires worden meegestuurd. Indien de accessoires niet worden aangemeld, kan Reparateur niet aansprakelijk worden gesteld voor het verlies van deze accessoires.
  2. Evenals overige accessoires, dienen ook geheugenkaarten alleen met het toestel mee te worden verstuurd indien dit relevant is gezien de opgegeven klacht. Reparateur is niet aansprakelijk voor verlies van data op de geheugenkaart.
  3. Het opsturen van simkaarten is niet wenselijk en geschiedt volledig op eigen risico. Reparateur is niet aansprakelijk voor het verlies, misbruik en/ of beschadiging van opgestuurde simkaarten.

16.  Simlock

  1. Aangeboden toestellen die voorzien zijn van een simlock worden door Reparateur niet gedeblokkeerd. Eventueel deblokkeren kan geschieden na een akkoord van de betreffende operator aan de eigenaar van het toestel. De operator geeft in een dergelijk geval een unlock code vrij. Klant dient hiervoor zelf zorg te dragen.
  2. Simlock toestellen die op illegale wijze zijn gedeblokkeerd of niet te repareren zijn kunnen door Reparateur onbehandeld retour worden gestuurd. Reparateur is gerechtigd de gemaakte behandeling-, onderzoek- en transportkosten bij Klant in rekening te brengen.

17.  Gestolen of vermiste toestellen

  1. Indien, bij het in behandeling hebben van de opdracht, blijkt dat het serienummer van het product voorkomt in een database van gestolen of vermiste producten, houdt Reparateur zich het recht voor het toestel niet in behandeling te nemen. Reparateur is gerechtigd de gemaakte behandeling-, onderzoek- en transportkosten bij Klant in rekening te brengen.